انتقاد از بانک رفاه درباره برخورد با مستمری بگیران

به گزارش خبرنگار اخبار بانک، بانک رفاه به عنوان بانک عامل سازمان تامین اجتماعی شناخته می شود و اکثر مستمری بگیران و بازنشستگان با این بانک تازه خصوصی شده سر و کار دارند.

ساختار اصلی این بانک همچنان دولتی است.یعنی بسیاری از نیروهای انسانی این بانک همچنان در دوران دولتی بودن به سر می برند.

برخی از شعب این بانک که با گردش مالی مستمری بگیران، بازنشتگان و حتی بیمه گذاران مواجه است،روشی دور از شان و کرامت بسیاری از بازنشستگان که بعضا از کهولت سن و حتی بیماری رنج می برند را اجرا می کند.

قاسمی دختر یکی از بازنشستگانی است که داستان برخورد نه چندان جالب شعبه میدان نازی آباد بانک رفاه با مادر بیمار خود اینگونه تعریف می کند.

وی می گوید: مادرم چند روز پیش همراه با خواهرم برای دریافت وجه حقوق بازنشستگی خود به شعبه بانک رفاه در میدان نازی آباد مراجعه می کند و با ارایه دفترچه خواستار دریافت یک میلیون تومان حقوق خود می شود.

قاسمی ادامه می دهد: اما کارمند بانک در کمال تعجب و غیر قانونی می گوید که نمی توانیم به شما وجه بدهیم و باید از عابر بانک حقوق خود را دریافت کنید.تصویر کنید مادر من باید پنج بار در پنج روز به عابر بانک مراجعه و حقوق خود را دریافت کند!

وی ادامه می هد: در نهایت با یکی از مسوولان این بانک تماس گرفتم و خواستار توضیح در این باره شدم که این مسوول گفت، داخل شعبه نمی توانیم به همه پول بدهیم.سرمان شلوغ است و مشتریان دیگری غیر از حقوق بگیران داریم!

محمدی می افزاید: این مقام مسوول شعبه منت هم سر ما گذاشت و مدعی شد که هیچ بانکی کار مربوط به مستمری بگیران و بازنشستگان را انجام نمی دهد ولی ما این کار را می کنیم!برخی حقوق بگیران بیسواد هستند و ما مجبور می شویم برایشان فرم پر کنیم.البته اگر برخی را بشناسیم به آنها پول نقد داخل شعبه می دهیم!!

براساس این گزارش،به نظر می رسد شلوغی داخل شعبه دلیل و توجیه خوبی برای رفتار دور از شان این بانک با حقوق بگیران تامین اجتماعی نیست.به نظر می رسد بانک رفاه باید یک بازنگری جدی در برخی شعب و رفتار کارکنان خود با مردم که صاحبان اصلی بانک ها هستند بکند.

--------------------------------------

--------------------------------------

من نمیخوام کار این دوستان را توجیه کنم اما کار بانک واقعا پر مشغله و سخت است.هر روز با تعداد زیادی از مشتریان سر و کار داری.یکی فیش پر نمیکنه یا غلط پر میکنه.
سوال های مکرر،کسری صندوق و ....مسئولیت های فراوان و ...
البته اینها دلیل نمیشود اما اینهارو گفتم که بگم باید چاره ای حرفه ای تر اندیشه کرد.صرفا با کلاس آموزشی و ...نمیتوان کارمندان را توجیه کرد.یا باید به تعداد آنها افزوده شود و حجم کاری کم شود یا با روش های مکانیزه و الکترونیکی این مشلات را کمتر کرد.
حالا به این بانک،بانک توسعه تعاون که جدیدا عامل سازمان بهزیستی شده است را هم اضافه کنید.
افتتاح حساب برای این قشر عزیز واقعا کار ساده ای نیست.باید بعضا خودت فرم پر کنی و حتی خیلی از معلولینی که متاسفانه قادر به ورود به شعبه نیستند و برای اهراز هویت باید به بیرون شعبه بروید!
اما در کل حق با مشتری است و این موضوع باید از دیدگاه کلان بررسی شود
مطمئن باشید خیلی از افرادی که مدعی هستند اگر وارد کار شوند خودشان متوجه میشوند.
امیدوارم احترام به مشتری در همه سازمان ها نهادینه شود و صرفا یک کارمند مسئول نباشد بلکه با رویکردهای درست مدیریتی این موضوع از ریشه برطرف گردد
باتشکر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 27 شهريور 1394برچسب:,
ارسال توسط مدیریت وبلاگ
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
سایت های مفید
امکانات جانبی

خبرنامه وب سایت: